Aada Immonen Fuksikapteeniksi 2025 / for Fuksi Captain 2025

In English bellow <3

Moikka!

Oon Aada, kolmannen vuoden QT. Rakastan kissoja, A Song of Ice and Fire -kirjoja ja hyvää musiikkia. Tänä vuonna oon toiminut killassa Wapputoimarina, QT-committeessa sekä ISOvastaavana. Fuksikapteeniksi 2025 oon hakemassa, koska koen tärkeäksi, että jokainen löytää oman paikkansa killasta (tai sen ulkopuolelta) ja kokee olonsa tervetulleeksi Otaniemessä jo varaslähdöstä asti. Lisäksi fuksitapahtumien järjestäminen on jo ISOvastaavana ollut aivan todella haippista ja haluaisin päästä raatiin. Killan toiminta kiinnostaa paljon, joten olisi huikeeta olla vaikuttamassa asioihin sekä tekemässä kivoja juttuja kaikille kiltalaisille.

Kiinnostukseni fuksikapteeniuteen heräsi jo kesällä 2023, jolloin mietin pitkään sen ja ISOvastaavuuden välillä. Päädyin lopulta ISOvastaavaksi, koska koin, etten vielä silloin ollut valmis kipparin saappaisiin. Tämä vuosi on kuitenkin opettanut valtavasti, ja kokemusta sekä varmuutta omaan tekemiseen on karttunut ISOsti. Samalla kiinnostus fuksikapteenina toimimiseen on vain kasvanut. Erityisen paljon mua on motivoinu, kun oon päässy seuraamaan kuinka mahtavaa työtä Anni ja Timo ovat tehneet. Oon valtavan kiitollinen et oon päässyt olemaan heidän matkallaan mukana ISOvastaavana.<3

Kipparivuoteni aikana haluaisin kiinnittää erityishuomiota QT:n asioihin, koska viime vuosien kehityksestä huolimatta parannettavaa löytyy edelleen. Koska olen itse kokenut QT-fuksivuoden ja toiminut sen jälkeen QT-ISOna, multa löytyy paljon kokemusperäisiä mielipiteitä ja ideoita näihin asioihin. Olemme myös QT-committeessa pohtineet paljon opintolinjamme asioita, ja vuoteni siellä on varmasti vielä lisännyt perspektiiviäni QT:n asioiden edistämiseen. Ja vaikka joihinkin ongelmiin ei todellakaan ole helppoja ratkaisuja, niin olisin silti erittäin halukas pureutumaan niihin ja selvittämään mahdollisuuksia tilanteemme kehittämiseen.

Kippariparilleni ja raadille tarjoaisin järjestelmällisyyttä, luotettavuutta, omistautuneisuutta sekä tietysti parantumatonta optimismia ja innostuneisuutta. Tehään hommat täysillä, mutta muistetaan pitää myös hauskaa siinä ohella! Mulle on myös todella tärkeetä hyvä ja avoin kommunikaatio. Se vaikuttaa aivan kaikkeen niin kippariparin välillä, raadin sisällä, kuin myös fuksikipparien yhteistyössä ISOvastaavan ja KV-kipparin kanssa. Hyvään yhteistyöhön panostaminen ja ryhmähengen rakentaminen on must arvokasta, vaikka oonkin tosi sopeutuvainen ja tuun toimeen liki kaikkien kanssa. Uskon, että voisin omalta osaltani olla luomassa mukavaa ja avointa ilmapiiriä niin raadille kuin fugeilijoillekin.

Kaiken kaikkiaan olen ISOlla motivaatiolla ja kokemuksella lähdössä fuksikapteeniksi! Jos jäi mikään mietityttämään tai heräs kysymyksii, ni laittakaa rohkeesti viestii täällä tai suoraan tg:ssä @ISOvastaava.

ISOin terveisin,
Aada Immonen


Hello!

I’m Aada, a 3rd year QT student. I love cats, A Song of Ice and Fire -books and good music. This year I have worked in the Guild’s Wappu committee, QT-committee and as the BIG coordinator. I’m running for Fuksi Captain of 2025, because I feel it’s important that everyone finds their own place from the Guild (or outside of it) and feels welcome to Otaniemi already in Headstart. Additionally, organising fuksi events has already been absolutely amazing as a BIG coordinator and I’d love to be on the Board. I’m interested in the Guild’s activities, so it’d be great to get to influence things and work for nice things for the members of our Guild.

My interest in being a Fuksi Captain started already in the Summer of 2023, when I was considering between it and BIGcoordinator. I ended up as the BIG coordinator, since I didn’t yet feel ready to step into the boots of a Fuksi Captain. However, this year has taught me a lot and I have gathered a great deal of experience and confidence. At the same time my interest in being a Fuksi Captain has only grown. I’ve been especially motivated from having had the opportunity to see how wonderful job Anni and Timo have done. I’m truly thankful that I have gotten to be on their journey as a BIG coordinator <3

During my year as a Fuksi Captain I’d like to pay special attention to QT’s matters, because despite the improvements of recent years there are still things to improve. Since I have experienced the QT fuksi year and been a QT BIG, I have a lot of experience-based ideas about the improvements I’d like to look into. We have also talked a lot about things related to our major in the QT committee, and my year there has surely improved my perspective for making improvements for QT. And even if some problems don’t have easy solutions, I’m still very interested in digging into them and looking for possible solutions to improve our situation.

For my Captain pair and the Board I would offer organizability, reliability, dedication and of course incurable optimism and enthusiasm. Let’s work hard, but remember to also have fun along the way! For me, good and open communication is also really important. It affects everything with the Captain pair, the Board as well as the team work with the BIG coordinator and International Captain. I think that putting effort in good team work and building group spirit is valuable, even if I’m really adaptable and can get along with almost everyone. I believe that I would be a part of creating a comfortable and open atmosphere for the Board and “fugeilijat” (the team of Fuksi Captains, BIG coordinator and International Captain).

All in all, I’m applying for Fuksi Captain with BIG motivation and experience! If this left you wondering something or you have any questions, feel free to send a message here or on tg @ISOvastaava.

With BIG greetings,
Aada Immonen

18 tykkäystä