Eero Aalto Fuksikapteeniksi 2025 / Eero Aalto for Fuksi Captain 2025

Moi! Mä oon Eero, 22-vuotias toisen vuoden matikan opiskelija. Olen alun perin kotosin Tuusulasta, mutta asun nykyään Otaniemessä. Kuluvana vuotena olen toiminut hupikisällinä ja ulkosuhdetoimarina. Fuksivuoden aikana olin mukana kaikissa fuksien toimikunnissa ja jokaisen ajokin rakentamisessa. Haen näissä vaaleissa fuksikapteeniksi.

Fuksikapteenius alkoi kiinnostamaan minua ensimmäisen kerran jo viime keväänä. Fuksivuosi oli omasta mielestäni aivan mahtava, elämäni paras vuosi. Haluaisin ehdottomasti olla mukana järkkäämässä tapahtumia seuraaville fukseille, jotta heillä olisi yhtä mahtava vuosi kuin itselläni. Tätä olen päässyt toteuttamaan vastuuISOna. ISOilun aikana minulla on vahvistunut tunne siitä, että fuksitapahtumien järjestäminen on sitä, mitä haluan itse tehdä.

Viime vuonna ennen orientaatioviikkoa en ollut varma mitä odottaa opiskelijaelämältä. Kaiken kuulemani perusteella, vaikutti siltä, etten välttämättä pitäisi opiskelijakulttuurista. Suurimpana syynä tähän oli alkoholittomuuteni. Olin kuitenkin todella positiivisesti yllättynyt, kuinka yhteisöllinen, hyvä ja salliva ilmapiiri killassa on. Orientaatioviikon jälkeen itsestäni tuntui todella luonnolliselta lähteä mukaan killan toimintaan. Haluan hakea fuksikapteeniksi, jotta voin olla varmistamassa, että tulevatkin fuksit tuntevat olonsa yhtä tervetulleiksi kiltaan ja sen toimintaan.

Minusta raadissa toimiminen olisi mielenkiintoista. Minua kiinnostaa, miten fyysikkokiltaa ylipäätään pyöritetään ja miten päivittäinen päätöksenteko toimii. Esimerkiksi budjetista päättäminen olisi varmasti mielenkiintoista. Itselleni raadissa toimiminen ei siis missään nimessä olisi taakka, vaan plussa fuksikapteenina toimimisessa.

Olisin hyvä fuksikapteeni, sillä tulen hyvin toimeen erilaisten ihmisten kanssa ja olen hyvä tiimityöskentelyssä. Käsitykseni mukaan fuksikapteenin työ on pitkälti kommunikointia ja parityöskentelyä toisen fuksikapteenin kanssa. Tulisin hyvin toimeen kenen tahansa henkilön kanssa, joka valitaan toiseksi fuksikapteeniksi. Minulla on myös yksi fuksikapteenille tärkeä piirre: innostun helposti. Innostuneena luon positiivista ja haippista ilmapiiriä ympärilleni, mikä toivottavasti saa muutkin iloiseksi. Olen myös killan toimarina osallistunut monenlaisten tapahtumien organisointiin, joten siitäkin minulla on kokemusta.


Hi! I’m Eero, a 22-year-old second-year math student. I’m originally from Tuusula, but now I live in Otaniemi. This year, I’ve served as a apprentice of leisure and a foreing relations officer. During my fuksi year, I was involved in all of the fuksi committees and was a part of every pit crew during the year. Now I’m running for the position of fuksi captain.

Becoming a fuksi captain started to first interest me last spring. My fuksi year was absolutely amazing, the best year of my life. I would like to be involved in organizing events for the next fuksis so that they can have as great a year as I did. This I have already done a little bit as a responsible BIG. During my time as a BIG, It’s become me even more clear that organizing fuksi events is what I want to do.

Last year, before orientation, I wasn’t sure what to expect from student life. Based on everything I had heard, it seemed like I might not enjoy the student culture, primarily because I don’t drink alcohol. However, I was really pleasantly surprised by how welcoming, supportive, and inclusive the atmosphere in the guild was. After orientation week, it felt very natural for me to get involved in the guild’s activities. I want to apply for fuksi captain so that I can help ensure that future fuksis feel just as welcome in the guild and its activities.

I think working on the board would be interesting. I’m curious about how the Guild of Physics is run and how the daily decision-making processes work. For example, deciding on the budget would probably be really interesting. For me, serving on the board wouldn’t be a burden at all but rather an added bonus of being a fuksi captain.

I believe I would be a good fuksi captain because I get along well with different kinds of people and I’m good at teamwork. As I understand it, the fuksi captain’s role involves a lot of communication and collaboration with the other fuksi captain. I think I would get along well with anyone who is selected for the other captain position. I also have one important trait for a fuksi captain: I get excited easily. When I’m excited, I create a positive and energetic atmosphere around me, which hopefully makes others happy too. As a guild official, I’ve also helped organize various events, so I have experience in that as well.

22 tykkäystä