Jimi Ovaska IE:ksi 2025 / Jimi Ovaska for IE 2025

Heei moi!

Mä olen Jimi, kolmannen/neljännen vuoden fyysikko (kolmas vuosi fyssalla), joka tykkää videopeleistä, lautapeleistä, boulderoinnista, teekkarikulttuurista sekä sitseistä. Harkitsin IE:ksi hakemista jo viime vuonna, mutta silloin tehtävä vaikutti vielä liian suurelta. Nyt kuitenkin, kun kanditutkintokin on jo kasassa, voisi olla sopiva aika keskittyä opintojen sijaan kunnolla kiltahommiin.

Tähän mennessä oon toiminut killassa jo kolmessa tapahtumia järjestävässä toimikunnassa: Sisiksessä, Wapputoimikunnassa sekä Hottiksessa. Näissä toimikunnissa, sekä muutamassa muussa satunnaisessa nakissa, on kertynyt monenlaista kokemusta erilaisten tapahtumien suunnittelusta, valmistelusta, pyörittämisestä ja siivouksesta. Ja onhän tässä ehtinut myös ISOilla jo kolmatta vuotta putkeen ja olen tällä hetkellä KV vastuuISO.

IE:n pesti on monipuolinen, mutta itelle tärkeintä on yksinkertaisesti se, että pääsee tekemään siistejä juttuja killalle ja kiltalaisten kanssa. Tapahtumassa on aina kiva nähdä killan nauttivan jostain, jonka eteen on nähnyt vaivaa, vaikka se vaiva oliskin ollut tunteja myskikurpitsan kuorimista. Oman Sisisvuoden tapahtumien järkkäyspäivät olivat mahtavia, ja haluan päästä tarjoamaan uudelle Sisikselle samoja kokemuksia.

Tapahtumapuolen lisäksi mua kiinnostaa myös raatihommat, mm. killan rakenteeseen ja toiminnan sujuvuuteen liittyvät asiat. Haluaisin esimerkiksi parantaa QT toimikunnan toimintaa. Se ei tällä hetkellä ole minkään jaoksen alla, eikä myöskään kovin näkyvä osa muille kuin QT opiskelijoille, vaikka yksi sen tehtävistä onkin yhdistää QT ja TFM opiskelijoita. Yksittäisten kehitysideoiden lisäksi toisin raatiin rentoa tekemisen meininkiä, optimismia ja ehkä jotain chilillä maustettua :D

Mulla on myös joitakin pieniä ideoita Sisiksen toiminnan kehittämiseen. Haluaisin lisätä Sisiksen osallistumista tapahtumien suunnitteluun esimerkiksi jakamalla kiinnostuneille pieniä osa-alueita, kuten juomavalinnat tai koristelun tyyli. Myös tapahtumien teemaa tai ruokia voisi hyvin ideoida yhdessä Sisiksen kanssa. Edelliset IE:t ovat jo tehneet vastaavaa, mutta mielestäni tätä voisi vielä kehittää.

Toivottavasti pääsen pelkän ideoinnin lisäksi myös toteuttamaan, joten äänestäkää mut IE:ksi!

Jos kysyttävää tai muuten vaan haluu jutella niin mut tavottaa todennäkösesti kiltikseltä sekä TG:stä @jimiovaska.
__

Hello!

I am Jimi, a third/fourth-year physicist (third year at FK), who likes video games, board games, bouldering, teekkari culture and sitsis. I considered applying for IE a year ago, but the responsibility seemed too much at the time. Now that my bachelor’s degree is done, I feel it is the perfect time to focus on work in the Guild.

I have worked in three event organising committees thus far: Sisis, Hottis and Wappu committee. In these committees, and in some other side things, I have gotten a variety of experience in planning, preparing, running, and cleaning different events. Also, I have been a BIG for three years in a row, and I am currently an international responsible BIG.

The job of an IE is diverse, but for me the most important thing is to simply get to do cool things for the Guild and with the Guild. It is always fun to see the Guild enjoy something that you have put effort into, even if that effort was hours of peeling gourds. The event organizing days of my Sisis year were amazing, and I want to get to offer the same kind of experiences to the next Sisis.

In addition to events, I am also interested in the duties of the board, including things related to the structure of the Guild and the operations of its different divisions. For example, I want to get to improve the situation and function of the QT-committee, as it is currently not a part of any division and not very visible to a large portion TFM students, even if one of its goals is to unite QT and TFM students. Aside from single improvement ideas, I would bring relaxed working attitude, optimism, and possibly something spiced with chili to the board :D

I also have some small improvement ideas for Sisis. I would like to increase the participation of Sisis in the planning of events by sharing small areas of responsibility to those who are interested, for example, making the drink choices or choosing decorations for an event. The foods for sitsis could also be decided together with Sisis. The previous IE:s have already done these kinds of things, but I feel like there is room for improvement.

I hope I get to implement these ideas, so please vote me for IE!

If there are any questions or you just want to chat, you can most likely find me in the guild room or on Telegram @jimiovaska

9 tykkäystä