Joona Siljander Hupimestariksi 2025 / Joona Siljander for Master of Leisure 2025

Morjesta päivää!

Olen Joona Siljander, toisen vuoden teknillisen fysiikan opiskelija. Olen 20-vuotias, Vihdissä kasvanut, ja asunut viimeisen vuoden teekkarikylässä Otaniemessä. Haen Fyysikkokillan vuoden 2024 vaaleissa hupimestariksi. Kuluneen vuoden aikana olen ollut hupikisällin virassa, vastuuISOna ISOneuvostossa sekä aktiivisena osana lähes kaikissa fuksitoimikunnissa.

Tiesin jo oman orientaationi aikana, että tahdon olla suuremmassa roolissa killan toiminnassa. En olisi ikinä kuvitellut, että Fyysikkokillan kaltaista yhteisöä on olemassa, ja tulin heti kiitolliseksi sekä ylpeäksi siitä, että pystyin siihen itsekin liittymään. Fuksivuosi oli ehdottomasti elämäni vauhdikkain ja vapauttavin vuosi, jonka aikana uskalsin viimeinkin olla oma itseni ja kokeilla paljon uutta. Olen luonnostani kilpailuhenkinen, ja nautin kaikenlaisista peleistä ja kisoista. Peli-intoni johti minut Otatarhan ajojen varikolle, kiltahuoneen MarioKart-sohville, ja tietenkin hottikseen! Hupikisälli sopi fuksivuoden toimariroolina minulle kuin hattu nenään… eiku päähän. Hottiksessa järjestelimme innolla vuoden alusta lähtien peli-iltoja, rentoutussaunoja ja muita hulvattomia tapahtumia. Opintojen alussa liityin myös ManManin joukkoon, jonka riveissä moni on minut varmasti nähnyt tanssimassa ja nauttimassa sitä myyttistä elämän suolaa. Kaiken kaikkiaan olen löytänyt paikkani, ja nyt kasvatan juuriani syvemmälle killan menoihin.

Ajattelin vielä keväällä hakevani tupsuna seuraavaksi fuksikapteeniksi, mutta hottiksen toiminta vei voiton ja päätin jatkaa uraani aktiivina astumalla hupimestarin saappaisiin ja kiristämällä laser-revolverin (hottismetrin) vyötärölleni. Olen Hottiksen sekä ManManin osalta tutustunut hyvinvointijaoksen toimintaan, ja olen nyt valmis ottamaan ohjat koko jaoksen osalta raativirassa. Vastuuasemissa tai äitini mukaan “järjestöjyränä” olen oppinut toimimaan hyvin, on se sitten ollut vastuuISOna, Annihilaatiotoimikunnan tekniikka- ja logistiikavastaavana, seurakunnassa nuorten vaikutusryhmän kapteeniston puheenjohtajana tai kauan sitten lukion ja peruskoulun opiskelijakuntien hallituksissa. Joku voisi väittää minun vain ruokkivan pullistunutta egoani, mutta sen minä kiistän. Nautin vain itseni haastamisesta ja vastuun ottamisesta. Hupimestarina toisin rentoutta ja hyvinvointia koko killalle, samoin kuin olen sitä itse killalta vastaanottanut.

Vielä lopuksi kiitos äänistä, ja toivon kaikille ehdokkaille mukavia vaaleja!

Hello there!

I am Joona Siljander, a second-year student of physics and engineering. I am 20 years old, raised in a small town in Vihti, and have been living in Otaniemi for the past year. I am campaigning to be the master of leisure in the Guild of Physics’ 2024 election. During the last year I have been working as an apprentice of leisure, responsible BIG, and have actively been a part of nearly every fuksi committee.

I knew from day one of my orientation that I would want to play a meaningful part in the guild’s activity. I never imagined a community like the Guild of Physics could exist, and I could not be more thankful nor proud to be a member of it. My freshman year was definitely the most action-packed, liberating year of my life, where I could be myself and try the most wonderful new things. I am competitive by nature and enjoy playing games. That led me through the Otatarha Grand Prix paddock, the guild room’s MarioKart couches and to hottis, of course! The role as an apprentice of leisure fit me like a glove. There we organized game nights, relaxation saunas and other fun events with glee. In the beginning of my studies, I also joined the ranks of ManMan, where some of you have surely seen me having the time of my life. I have found my place in the guild, and am now deepening my roots within it.

During spring, I was considering running for fuksi captain, but the activity in hottis hooked me in, and I have now decided to continue by stepping into the master of leisure’s boots and strapping on her laser revolver, a.k.a. the hottismeter. Through hottis and ManMan I have introduced myself to the Welfare division, and I am now ready to take my turn on the helm as a member of the board. I have been accustomed to being in positions of responsibility, be it as a responsible BIG, tech and logistics master for Annihilaatio, or acting in any student boards throughout middle and high school. Some might say that I’m just inflating my ego, but I say no. I like challenging myself and taking responsibility, and I’m enjoying every second of it. As a master of leisure I would be there to bring wellness and relaxation to the whole guild, not unlike how I’ve received it myself.

Finally and FUNally, thank you. I wish a lovely election time to all candidates!

13 tykkäystä