Kiltalaisaloite KiA 1/2024

Aloite

Perustelut miksi aloite on olemassa: kilta tarvitsee maskotin. ← piste

Joku voisi kysyä, että miksi metsänorsu eikä rotta, johon vastaan, että

Norsu on selvästi parempi vaihtoehto kuin rotta, koska

  1. kvanttiFANTTI, kvantin logossa on kirjaimellisesti norsu
  2. image
  3. rotta on pieni, usenmiten inhottavaksi mielletty eläin
  4. norsu tai elefantti mielletään mahtavaksi sekä merkittäväksi eläimeksi
  5. rotalla on nolla oikean elämän sovellusta, jonka vuoksi se sopisi enemmänkin matemaatikkokillan maskotiksi
  6. norsulla on paljon oikean elämän sovelluksia, minkä vuoksi se soveltuu hyvin fyysikkokillan maskotiksi
  7. norsu > rotta massan, pituuden, leveyden, korkeuden, tilavuuden, älykkyyden, kengänkoon sekä monen muunkin suureen perusteella

Onko tämä hyvän mielen aloite?
On.

Onko aloite julkaistu alkoholin vaikutuksen alaisena?
En kommentoi.

Edit 1: Miten voin kannattaa aloitetta?
Allekirjoittamalla sen. Aloite löytyy killan ilmoitustaululta kiltahuoneen vierestä.

Arvoisa tekniikan ylioppilas Luoto,

olen syvästi ilahtunut kiltalaisaktiivisuudestanne; toimitte ihailtavan esimerkillisesti välittäessänne rakkaan kiltamme yhteisistä asioista! Aloitteessanne ette ainoastaan selkeästi ja hyvin tyylitellysti – kiltalaisten suosimaa LaTeX-ladontajärjestelmää (/ˈlɑteç/) käyttäen – ole ilmaissut aloitteen tavoitetta, vaan myös esittänyt kattavan luetelman perusteita aloitteenne hyväksi.

Moni perustestanne oli erinomaisen vakuuttava – erityisesti numero kaksi –, osa kuitenkin jäi minua mietityttämään. Sallinette minun nostaa esille kohdat viisi ja kuusi: kuulisin mielelläni esimerkkejä kohdan kuusi mukaisista metsänorsun oikean elämän sovelluksista sekä kohdan viisi mukaisista rotan oikean elämän sovelluksista, joiden olemassaolon kiistätte. Lisäksi huomautan Fyysikkokillan edustavan niin fyysikoita kuin matemaatikoita, siispä rotan yhdistettävyys matemaatikkokiltaan sopisi killan jäsenkantaan yhtä lailla. Mainittakoon vielä viimeksi huomio kohtaan kolme liittyen: Rotta eli isorotta on nimensäkin mukaisesti iso. Jos kiltalaisilta tiedustelisi suhtautumista rottaan, rohkenisin epäillä inhon jäävän taka-alalle vastauksissa.

Tämän viestin kirjoitan tyystin kannatta aloitteen asiasisältöön – palautteeni tulisikin mieltää terveen keskustelun herättämiseksi arvostelun sijaan. Kuten mainitsin, olen riemastunut aloitteellisuudellanne osoittamastanne rakkaudesta kiltaamme kohti, näin soisin kiltalaisten toimivan jatkossakin!

Parahin terveisin
Into Almiala
tekniikan ylioppilas